29 września 2009

polish dinner

W zeszłym tygodniu w celu lepszego zapoznania się z nową lokatorką zjadłyśmy wspólny obiad z nią i jej znajomymi :) Oczywiście od razu polubiłam włoską kuchnie :D W ramach rewanżu zaproponowałałam, że w następnym tygodniu to ja przygotuję obiad! ( nic nie przypaliłam :P ) Nie było to coprawda tradycyjne polskie danie, ale robiłam to nie raz w domu, więc mogę uznać że z naszym krajem jest związane :) Wprowadziłam małe ulepszenia jak ser żółty, papryczka piri-piri czy odrobina śmietany do złagodzenia smaku. Po obiedzie były jeszcze Pastel de Nata, a później Samuela z Federicą przygotowały naleśniki z czekoladą! Mniami :)

W następnym tygodniu ponownie kuchnia włoska!

Na marginesie, w Portugali naprawdę trzeba się uzbroić w cierpliwość... Nasze legitymacje są jak widmo, w biurze Erasmusa zwodzą za nos, mówiąc że np "w poniedziałek rano", "jutro popołudniu" po czym dzisiaj przemiła pani oznajmiła, że jeszcze poczekamy przeszło 2 tygodnie... ( nie wspominając o tym, że z dobre 2 tygodnie już czekamy :P ). Jedynie co tracę, to dostęp do fenix'a ( czyli sieci, na której są udostępniane wszelkie informacje apropo zajęć, materiały i jeśli chce iść na laboratorium z jakiegoś przedmiotu to potrzebuje właśnie konta na fenix'ie). No cóż, to Portugalia ;) 


Federica i Samuela :)

Samuela kontra patelnia i podrzucanie naleśników :D

Od lewej: Federica, Maria, Rodolfo, Natalia, Samuela i ja ;]

5 komentarzy:

małgorzata pisze...

Oooo jak cieplutkoooo!!! a tak "cieplutko" to pierwsze skojarzenie po przeczytaniu tekstu i oglądnięciu zdjęć.... Cieplutki obiadek, cieplutka atmosfera, cieplutkie mieszkanko... no cieszę się, że jest właśnie tak!! sympatycznie, niemal rodzinnie no i smacznie... Jestem dumna z Ciebie moja "C."!!...
P.S. U nas coraz zimniej... brrr... pada deszcz/siąpi mżawka, mgły się snują i smucą... prześlij trochę ciepełka coooo?

Anonimowy pisze...

Nie ma to jak polish food xD

No prześlij troche tego ciepła bo u nas strasznie wieje chłodem ! Ale dzisiaj zmarzłam ... brrr ;(

Ooooo pisze...

No to w pudełeczku prześlę Wam troche słońca! I ciepełka też :D U nas wciąż ponad 20 i duuużo słońca :)

Nika pisze...

Samuela jest śliczna.

Ooooo pisze...

Wiem :D Włoszki generalnie są naprawdę ładne :P